Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Kacang Soya Bahaya

Baca selidik dan kaji sendiri fakta fakta dibawah. So aku buat lah research sikit-sikit.


Soya Bahaya Pada Kesihatan Shaklee Esp Tidak Elok Untuk Kesihatan Mydisya S Blog

Nak kata hari-hari saya makan duluSaya nak kongsikan pada semua untuk menambah pengetahuan kita semuaKebanyakkan kacang soya di pasaran adalah BAHAYA untuk dimakan.

Kacang soya bahaya. BAHAYA KACANG SOYA BAHAYA KACANG SOYA. Terutama sekali untuk kaum wanita. Rupanya soya ini kurang baik rupanya.

Dulu semasa aku study memang setiap minggu atau setiap hari memang aku akan minum air soya. Ketika ini 80 daripada kesemua kacang soya yang ditanam bagi pasaran perdagangan adalah diubahsuai secara genetik. Kali ni nurul ingin berkongsi mengenai BAHAYA KACANG SOYAramai yang tak tahu kacang soya ni sebenarnya merbahaya terutamanya pada perempuanoklah lets check it out.

Kacang soya boleh menyebabkan. Antara keburukan soya yang aku dapat ialah. Air kacang soya taufu faa tauhu dan tempe memang favourite lah.

Panas kot Katanya soya baik untuk kulit dan segala macam kebaikan bagai. Kacang soya merupakan tanaman yang genetiknya sedang diubahsuai dan GMO kacang soya digunakan dalam penghasilan yang semakin meningkat. Bagi Pandangan umum apabila kita MENGETAHUI.

Tinggi kandungan asid phytic yang menghalang penyerapan zat dan mineral di dalam usus. Kajian bersejarah di Universiti Perubatan Aichi Jepun mendapati hanya 30 gram kacang soya sehari selama 30 hari menyebabkan isu tiroid pada lelaki dan wanita dewasa yang sihat. Ini serius kerana apa yang kita percaya kadang-kadang tak betul.

Saya kelihatan sehat sekali dan saya selalu berolah raga tetapi siklus. Hakikatnya soya sebenarnya mengandungi kandungan bahan kimia yang berbahaya. Puas mencari meneliti dan mentelaah MK akhirnya dapat menulis dan berkongsi perolehan saya dengan semua Insyaallah.

Kacang soya sebenarnya mengandungi kandungan bahan kimia yang berbahaya. Walaupun kualiti kacang soya untuk kesihatan wanita mereka boleh melakukan kerosakan. Selain itu kacang soya turut kaya dengan sumber mineral dan vitamin yang diperlukan.

1 meningkatkan risiko BARAH PAYUDARA 2 berupaya mempengaruhi dan MELEMBAPKAN MINDA 3 proses PERTUMBUHAN LUAR BIASA bagi kanak-kanak dan bayi dalam kandungan. Kacang soya muda mempunyai kandungan kalori rendah komposisi vitamin dan mineral yang kaya dan merupakan alternatif kepada daging untuk puasa dan vegetarian. Akibatnya zat-zat dalam makanan kita makan sehari-hari tak memberi manfaat kerana tak diserap tubuh.

Panas kot Katanya soya baik untuk kulit dan segala macam kebaikan bagai. So kalau kita ambik product yang tak natural walau pun ditanam secara organik kalau tak organik apatah lagi kan kebaikannya takkan sama dengan yang kita makan produk yang Allah sediakan benihnya. Sama juga dengan kacang tanah kacang dhal kacang gajus yang perlu elak masa pantang.

Berikut merupakan maklumat yang aku dapat. Terdapat bahaya yang sangat nyata yang tersembunyi pada hari ini dalam dunia soya tetapi bukanlah apa yang anti-soya briged akan kita percaya. Akibatnya sel darah bercantum sesama sendiri.

Membuat kamu tetap sehat dan awet muda. Bukan masa pantang saja bagi wanita yang amalkan minuman soya secara extreme ni pun bahaya. Lebih 90 benih kacang soya pada hari ini adalah GMO Genetically Modified Organism bermaksud ia bukan sesuatu yang natural.

Macam-macam fakta yang kita jumpa bila kita Tanya Pakcik Google kan Perbagai jenis soya seperti dalam bentuk serbuk dalam kotak dalam botol dan sebagainya. Kacang Kacang Sukarela Monsanto kini mewakili hampir seluruh tanaman soya AS. Mitos mengenai bahaya kacang soya dan minyak yang diperoleh daripadanya.

2 gelas susu soya sehari sudah cukup untuk mengubah kitaran haid wanita. Antara keburukan kacang soya. Susu kacang dapat mencegah dari sakit jantung sampai kanker payudara.

Hal itu karena disebabkan oleh isoflavone kandungan ajaib dalam. Makanan bayi dipelbagaikan dengan soya kerana ia boleh menyebabkan reaksi alahan dan penyakit kelenjar tiroid. Pastikan anda mengambil Soya yang berlabel NON-GMO.

Berupaya mempengaruhi dan melembapkan mindaotak. Rupanya soya ini kurang baik rupanya. Kacang soya berkhasiat dalam membantu membekalkan protein yang bukan berasaskan daging mengurangkan risiko kanser mengurangkan simptom-simptom menopaus menguatkan tulang mencantikkan kulit menurunkan paras kolesterol dan paras gula dalam darah.

Sifat berguna produk adalah pelbagai tetapi ada juga kontraindikasi yang utama dikaitkan dengan reaksi alergi terhadap soya dan latar belakang hormon yang tidak stabil. Namun begitu terdapat ura-ura menyatakan bahawa susu kacang soya ini membahayakan kesihatan tubuh badan malah ia juga dikatakan sebagai menjadi punca menjejaskan fungsi tiroid. So aku buat lah research sikit-sikit.

Jika anda risau Soya mengakibatkan Cyst anda patut baca entry ini sampai habis. Hipotiroidisme sering dinamakan risiko terbesar pengambilan soya. The very first question.

Dulu semasa aku study memang setiap minggu atau setiap hari memang aku akan minum air soya. Susu kedelai juga merupakan sumber protein kalium vitamin A dan isoflavon6 Jun 2020. Meningkatkan risiko penyakit barah payudara breast cancer di kalangan wanita.

Walaupun mereka mengatakan bahawa makanan soya berbahaya kepada kesihatan manusia mereka telah kehilangan bahaya sebenar. Kacang kedelai sejenis hormon estrogen yang membantu bekerja untuk. Sisa kelongsong kacang soya kebanyakannya digunakan sebagai makanan haiwan.

Di negara kita dan di beberapa kawasan lain tumbuhan ini adalah untuk sebab tertentu yang berkaitan dengan GM. Berikut merupakan maklumat yang aku dapat. Dengan perkembangan genetik dan penanaman produk yang diubahsuai secara genetik antaranya adalah budaya yang paling pelbagai ketakutan terhadap soya telah muncul.

Agen shaklee shaklee soya bahaya. Bahaya soya azlina_ina June 20 2014 agen shaklee air kacang soya Esp kacang soya kulit cantik penghantaran sekitar kuantan shaklee. Dalam secangkir susu soya tanpa pemanis sekitar 250 ml terkandung 7 gram protein 4 gram lemak 4 gram karbohidrat dan 80100 kalori.

Soya pencetus Cyst Cancer. Seperti namanya susu soya adalah susu yang terbuat dari kacang soya atau kedelai. AssalammualaikumEntri hari ini saya nak share tentang kacang soya.

Baru-baru ini digemparkan dengan pelbagai soalan yang secara amnya berkisar tentang fakta bahaya kacang soya terhadap kesihatan kita. Kacang soya ni favourite saya dari kecil. Facebook Twitter Google SOYA PENYEBAB KANSER.

Mengurangkan keinginan seksual wanita. Oleh itu wanita hamil tidak boleh diambil dalam makanan kerana ia menyebabkan keguguran serta menjejaskan otak janin. Non-GMO ialah Non-Genetically Modified Organism.


Bahaya Kacang Soya Yang Anda Tak Tahu


Diari Kaknis Bahaya Minum Soya Protein Esp Shaklee


Pin On Esp Shaklee


Environmental News Network Fava Beans Could Replace Soy


Ourkizuna Kacang Soya Baik Atau Bahaya


Diari Kaknis Bahaya Minum Soya Protein Esp Shaklee


Posting Komentar untuk "Kacang Soya Bahaya"